Mors vs bezlitosne morze

Mors vs bezlitosne morze

Przyjemność kąpieli w Bałtyku wychłodzonym do granic możliwości jest niesamowita. Ale w każdej sekundzie przebywania w morzu trzeba pamiętać o potędze i sile Bałtyku. Ta niewyobrażalna siła, za nic sobie ma ludzkie istoty, z natury słabe i kruche.

A co tak naprawdę generuje niebezpieczeństwo w morskich falach? Wyjątkowo silne wiatry, głównie północne, które powodują tzw. cofkę - wysokie zdradliwe fale, które znienacka potrafią podciąć człowieka i na zawsze wciągnąć go w śmiertelny wir. Z jednej strony zabawa jest niesamowita, kiedy przetaczają się przez nas spienione bałwany, jednak zjawisko cofki (prądu wstecznego) często kończy ludzki żywot. Nawet niepozornie wyglądające fale mogą nas wciągnąć w głąb morza, zaś wydostanie się z takiego wiru jest wręcz niemożliwe. Czy przy sztormie można zobaczyć cofkę? Fale dalej niż zwykle wlewają się na plażę, a potem gwałtownie się cofają. To ten moment jest dla człowieka najbardziej niebezpieczny. Gdy wysoka fala zakryje człowieka, a cofka porwie go w morze, na brzegu nawet nikt nie zauważy, że wydarzyło się coś złego.

Dlatego tak ważne jest by każdy kąpiący słuchał się osób z większym doświadczeniem oraz przestrzegał zasad bezpiecznej kąpieli. Najważniejsze jest zdrowie i życie, bo raz utracone już nigdy nie wróci. Piszę to ku przestrodze wariatom, którzy myślą, że są w stanie dać radę morskiemu żywiołowi oraz ku przestrodze słabym istotom (foczkom), by w każdej sekundzie przebywania w morzu były pod kontrolą silniejszych morsów. Pamiętajcie, w tej nierównej walce, zawsze wygra morze, jeśli my stracimy głowę, zaś logikę zastąpi brawura.

Treningi i rekreacja

  • Ilość treningów: 2393
  • Dystans: 14.803 km
  • Czas: 3167 godz.
  • Wzrost wysokości: 32.100 m
  • Kalorie: 2.158.000 C
  • Maksymalny dystans: 189 km
  • Pływanie: 393 km
  • Bieg: 5.750 km
  • Rower: 8.018 km
  • Inne: 1171 km (1100 aktywności)
  • Kroki (od 20.09.15): 278.300.397
  • Gry zespołowe: 5100 godz.
  • Morsowanie: więcej
  • Kalendarz biegowy: zobacz

... zobacz mój blog treningowy